image
רכישת דירה היא אחת ההחלטות הגדולות שאנו עושים בחיינו. כמשרד תיווך בעל נסיון רב מטרתנו היא לעמוד לצידך ולעזור לך לקנות דירה בתל אביב באופן הקל והיעיל ככל האפשר. הנה כמה טיפים שיעזרו לך להגשים את החלום

דירות בתל אביב – מוכנים למסע?

רכישת דירה היא החלטה מרגשת אך כמו כל יציאה למסע חשוב להתכונן מראש, על מנת לחסוך זמן יקר. ישנם המון גורמים ושיקולים. הנה כמה נקודות שחשבנו שיעזרו לך להתמקד
  • contract
    רשימת מכולת חָשׁוּב לערוך רשימה של רצונות ורשימה של צרכים
  • filter
    תיעדוף חָשׁוּב להבין על מה לא ניתן להתפשר ואף חָשׁוּב יותר לדעת על מה ביכולתי להתגמש
  • money
    תקציב יש להבין מהו הסכום העומד לרשותי. לאחר מכן ממולץ ביותר לבנות את התקציב (כמה אוכל להוציא על התשלום הראשון, האם אצטרך משכנתא, מהן עלויות המימון וכיוב')
  • banking
    מימון רבים מהרוכשים בישראל נעזרים במשכנתא למימון קניית דירה. חשוב לקבל אישור עקרוני למשכנתא מהגוף המממן, ורצוי לעשות זאת בשלבים הראשונים של חיפוש הדירה! מדוע? מפני שחבל לבזבז זמן יקר בחיפוש דירה אם לא ידוע איך והאם אוכל למממן את רכישתה. כמו-כן, אישור עקרוני למשכנתא הוא תהליך פשוט ויעזור לך לקבל החלטה שקולה יותר בזמן אמת
image

יוצאים לחפש

יוצאים לחפש

חיפוש דירה נחשב לשלב הקשה ביותר בתהליך. צריך ממש 'לחרוש' את שוק ההיצע בפורטלים שונים ברשת, באתרים של סוכנויות תיווך ולסייר פיזית בין לא מעט נכסים עד למציאת הדירה המתאימה. באזורי הביקוש בתל אביב (היצע נמוך מול ביקוש גבוה) מציאת דירה מצריכה עבודה קשה ועלולה לגרום לתסכול רב. לכן הצטיידו בהמון סבלנות!

על מנת להקל וליעל את התהליך ניתן כמובן להיעזר ביועץ נדל"ן. בדומסטיק, בזכות הכרותינו רבת השנים עם שוק הדירות למכירה בתל אביב נוכל לסנן ולהציע לך דירות העונות לצרכיך ובכך לשכלל את תהליך קניית הדירה שלך.

image

מה לחפש ביועץ נדל"ן?

רכישת דירה אינה רק החלטה פיננסית גדולה, אלא אחד מהצעדים החשובים בחיינו. על-כן צריך לוודא שיועץ הנדל"ן שלך מבין אותך ואת הצרכים שלך.

בשלב הראשון יש לבקש המלצות מחברים או מכרים שלך שרכשו דירה ונעזרו ביועץ נדל"ן.

יש לשאול את יועץ הנדל"ן שלך באילו אזורים הוא פועל ומתמחה.

חשוב להבין כמה שנות ניסיון יש ליועץ הנדל"ן שלך. ניסיון רב שנים מעיד על קשרים רבים ויכולת איתור נכסים שלאו דווקא מפורסמים באתרי הנדל"ן השונים.

על יועץ הנדל"ן להיות קשוב לצרכים שלך, לשאול שאלות רבות, ולהסביר לך דברים שיעזרו לך בקבלת ההחלטה. בשוק הדינמי של תל-אביב חשוב למצוא יועץ נדל"ן שידע להקל את התהליך ויחסוך לך זמן ומשאבים רבים, והכי חשוב ימצא לך את הדירה המתאימה ביותר.

מה חשוב לדעת כשאני רואה דירה

אומרים שלקונה הממוצע לוקח 30 שניות להחליט אם הדירה מוצאת-חן בעניו או לא. אך זה בוודאי לא מספיק על-מנת לבסס את ההחלטה אם להתקדם לשלב הבא בעסקה. בהנחה שהדירה מתאימה לך יש פרטים נוספים שעליך לדעת כגון: כמה זמן הדירה מוצעת למכירה; האם ואיך הדירה רשומה בטאבו; מתי נעשה השיפוץ בדירה ומה הוא כלל; כמה שכנים יש ומה אחוז הדירות המושכרות בבניין; האם יש חברת ניהול המתחזקת ומנהלת את הרכוש המשותף בבניין; האם גג הבניין שייך לכל דייריו או לאדם פרטי; האם מתוכננות עבודות שיפוץ בבניין (איטום הגג, התקנת מעלית ועוד); האם יש גורמי רעש סביב לבניין ו\או לדירה (לדוגמה גן ילדים) ואם כן באילו שעות ועוד ועוד. חשוב לא להתבייש לשאול כמה שיותר שאלות על-מנת לנסות לברר מה שלא נראה לעין באופן ישיר, ולקבל תמונה מלאה עד כמה שניתן. בדומסטיק, נדע לתת לך את כל התשובות ולחשוף בפניך את כל המידע הרלוונטי.

image

מצאתי דירה, מה עכשיו?

אז יועץ הנדל"ן שלך מצא לך דירה, והמחיר שהצעת מקובל על המוכר. מה עושים עכשיו?
  • לפנות לעורך דין המתמחה בתחום המקרקעין ובעסקאות נדל"ן בתל-אביב על-מנת שיבדוק את הדירה על היבטיה החוקיים והמשפטיים
  • עורך הדין של מוכר הדירה ועורך דינך עורכים חוזה משפטי המפרט את מבנה העסקה על פרטיה ומרכיביה המסחריים והמשפטיים
  • עדכון הגוף המממן בכך שמצאת דירה ספציפית וכי ברצונך לממש את האישור העקרוני למשכנתא. הגוף המממן ייתן ההלוואה רק לאחר חתימת חוזה רכישת הדירה
  • חתימת החוזה והעברת התשלום הראשון למוכר. תירשם לטובתך הערת אזהרה בטאבו. בשעה טובה ומוצלחת!