פלורנטין – נקנה לנו בית בדרום תל אביב ונחיה כמו גדולים

לקום מאוחר מהבילוי של אתמול, להעביר את ההנג אובר בטוסט מפנק בבית קפה, קצת עבודה, קפיצה לגלריה להשקה של חבר ובטוח לאחר למסיבה של הערב, כי מי מגיע בזמן למסיבות?

פלורנטין היא שכונה בדרום תל-אביב, הסמוכה לגבול עם יפו, אשר נקראת על שמו של שלמה פלורנטין. השכונה ממוקמת בין הרחובות צ’לנוב במזרח, אליפלט במערב, דרך יפו מצפון ודרך שלמה (סלמה) מדרום. השכונה תוכננה כשכונה בורגנית המשלבת עסקי מלאכה, תעשייה זעירה ומסחר, לצד בניינים בני 3 עד 4 קומות שרחובות צרים ביניהם. בשנת 1991 הכריזה עיריית תל-אביב על פרויקט התחדשות עירונית בשכונה ובעקבותיה החלו בסוף שנות ה-90 יוזמות פרטיות רבות הנמשכות עד היום וכוללות שיפוץ מבנים ישנים, בניית פרויקטים עם אוריינטציה לצעירים, ופתיחתם של בתי קפה, מקומות בילוי, גלריות, סדנאות אמנים צעירים וחנויות מעצבים, לצד התעשיות הוותיקות, כמו ביגוד וריהוט. עלויות המגורים והשכירות, הנמוכות יחסית לשכונות תל אביביות מבוססות יותר, מושכות לפלורנטין צעירים רבים ו”בליינים” החיים בצד האוכלוסייה הוותיקה.

יש האומרים כי פלורנטין היא המקבילה התל אביבית לשכונת ווילאמסבורג בניו יורק, הסמוכה למנהטן. עם קצב צעיר ותוסס, פלורנטין מכילה בעיקר אוכלוסייה צעירה, ומעניקה לכל מי שעובר בשכונה את התחושה שהמסיבה הבאה בדיוק עומדת להתחיל. פלורנטין היא ללא ספק שכונה ייחודית ולא מתאימה לכל. האוכלוסייה בשכונה מאוד מגוונת ומעניינת ונעה בין היפסטרים צעירים למקומיים בני דור שני ושלישי בשכונה. פלורנטין הפכה לאחרונה גם למרכז לחנויות רהיטים אלגנטיות ועיצוב פנים לבית, המושכות קהל יעד מסוגנן שמוסיף לפסיפס האוכלוסייה המקומית.

העורק הראשי של השכונה הוא פינת הרחובות ויטל ופלורנטין הטומנת בחובה מגוון מקומות בילוי כגון: ג’אז בר, וויסקי בר, בתי קפה מגניבים, סושיות, גלידריות, חומוסיות ועוד המון מקומות שמתחרים על תשומת הלב של העוברים והשבים באזור.

בשנים האחרונות הדמוגרפיה של פלורנטין משתנה עם הכניסה של פרויקטים רבים לשכונה וכך משתנה גם קהל היעד בהתאם. לצד זאת קיים מחסור בולט בשטחי ציבור וריאות ירוקות בשכונה. אחרי שנים של מאבקים ציבוריים והתלבטויות לגבי המחסור החריף בשטחי ציבור בשכונת פלורנטין בתל אביב, הפקידה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תוכנית של עיריית תל אביב להוספת שטחי ציבור במספר מקומות בשכונה. התוכנית תהפוך מבנים ושטחים קיימים לשטחי ציבור, גינות ציבוריות, בית ספר וכדומה. התוכנית מתפרשת על פני 12 דונם במגרשים שונים המפוזרים בשכונה, שהייעוד שלהם ישונה מתעשייה, מלאכה ומסחר לייעוד ציבורי.

 רוצים לגור בפלורנטין? דברו איתנו ונשים אתכם במרכז.

> דירות בפלורנטין למכירה