מרכז העיר – אין יותר תל אביב מזה

כל מה שצריך ליום מושלם: מכוס קפה בבוקר, דרך בראנץ’ על ספסל בכיכר, קפיצה לג’ים בבריכת גורדון, צפייה בשקיעה על הדק, ארוחת ערב וסרט ואז כוסית לילה קטנה בבר. הכל נמצא במרחק הליכה של כמה מטרים. האזור, אשר הופך את תל אביב לבירת הנהנתנות של הארץ, מתרכז סביב בית עיריית תל-אביב וככר רבין. מרכז העיר משתרע מארלוזורוב בצפון, רחוב אבן גבירול במזרח, ועד לתיאטרון הבימה ורחוב בוגרשוב שבגבולו הדרומי.

כאן נמצאות כמה מנקודות הציון החשובות בחיי התרבות של תל-אביב (בית הלנה רובינשטיין, היכל התרבות, תיאטרון הבימה, תיאטרון בית לסין) ובמרקם האורבני (כיכר רבין, כיכר מסריק, כיכר דיזנגוף המחודשת עם פסל המזרקה של אגם).

בנוסף, כאן מרוכזים רבים ממבני העיר הלבנה (233 מבנים מתוך הרשימה כולה) – מבנים בעלי סגנון אדריכלי בינלאומי משנות ה-30 שנקבעו על-ידי אונסק”ו כאתר מורשת עולמי. בתוך כל ההמולה הזאת אפשר גם למצוא רחובות שקטים למגורים בבניינים בני שלוש עד ארבע קומות לכל היותר כמו רחוב ליברמן, ויזל, שטנד, רות, יעל חיסין ועוד.

אחד הרחובות המרכזיים באזור תל אביב מרכז הוא רחוב גורדון, המתחיל ברחוב הירקון ליד חוף הים ומסתיים בכיכר רבין. הרחוב נבנה בשנות ה-30 כאחד מצירי הרוחב במסגרת תוכנית גדס וכולל בעיקר בנייני מגורים. חלקו המערבי (ממערב לדיזנגוף) מתאפיין בריבוי גלריות לאמנות שהידועה והוותיקה שבהן היא גלריה גורדון. גלריות ידועות נוספות הן גלריה גבעון ברחוב והקיבוץ, גלריה לאמנות ישראלית הנמצאת ברחוב דב הוז הסמוך לגורדון. מלבד הגלריות אשר הפכו את הרחוב לשם דבר, מתאפיין הרחוב בבתים רבים בסגנון הבינלאומי והוא רחוב מרכזי בעיר הלבנה. מבנה שתכנן האדריכל דב כרמי ושופץ בתחילת שנות ה-2000, הפך לאחד הבניינים הידועים של העיר הלבנה והופיע בכרזות פרסום רשמיות של העירייה ולאתר אליו הפנו מדריכי התיירות של העיר הלבנה.

בקצה המערבי של הרחוב, הנמצא מעט מדרום לכיכר אתרים, נמצא מלון שרתון תל אביב במקום שבו שכן בעבר “הבית האדום”. חוף הרחצה הסמוך נקרא “חוף גורדון” על שם הרחוב. מצפון לחוף נמצאת המרינה וכיכר אתרים וביניהם “בריכת גורדון”, על אף שזו כבר מרוחקת יחסית מן הרחוב עצמו.

רחובות מרכזיים נוספים באזור זה הם שדרות בן גוריון, פרישמן, שדרות ח”ן, הנביאים, ריינס, שלמה המלך, טשרניחובסקי וביאליק.

מחפשים דירה במרכז תל אביב? דברו איתנו ונשים אתכם במרכז.

 למידע על דירות למכירה במרכז העיר >>