דירות למכירה בבלי

שכונת בבלי – ברגוע

מה הלו”ז? פיזור רגלי של הילדים במסגרות, אספרסו קצרצר בדרך לעבודה, בילוי משפחתי בפארק או בקאנטרי, בירת ערב בדרך הביתה (לא לפספס את ההאפי האוור), נטפליקס, צ’יל, חלונות פתוחים. ברגוע. 

שכונת בבלי היא שכונה בצפון החדש של תל-אביב, מדרום לנחל הירקון. גבולותיה הם: דרך נמיר במערב, פארק הירקון בצפון, נתיבי איילון במזרח ודרך ההלכה בדרום.השכונה קרויה על שם התלמוד הבבלי, ורחובות רבים בה נושאים שמות הקשורים בספרות חז”ל. הרחוב הראשי המוביל לשכונה מדרך נמיר הוא רחוב הרב הרצוג, שבו ממוקם גם המרכז המסחרי. השכונה מאופיינת הן ב”שיכוני רכבת” ובתי מגורים של ארבע קומות, שבהם דירות 4-2 חדרים עם מעלית וחניה, והן במבנים של 8 ו-15 קומות. הימצאותם של בית ספר, גני-ילדים, טיפת חלב, מרכז מסחרי, קאנטרי קלאב ופארק הירקון מושכים לשכונה בעיקר משפחות. היעדרותם של בתי קפה, מסעדות, ברים וכדומה מקנים לשכונה אופי שליו ומעט מנומנם.

עד מלחמת העצמאות השתייכו אדמות שיכון בבלי לכפר הערבי ג’מאסין אל ע’רבי. ב-1948 שיכנה עיריית תל אביב בבתי הכפר פליטים יהודיים מאזורי הקרבות הסמוכים, ועם הזמן הפך השטח הבנוי של הכפר לשכונת גבעת עמל ב’. הקרקעות הועברו לרשות מינהל מקרקעי ישראל ועיריית תל אביב לפי חוק נכסי נפקדים. על אדמות הכפר נבנתה שכונת בבלי החל בשנת 1957 כשיכון עממי. שני בלוקים, בהם עשרות דירות, נבנו במרחק רב מדרך נמיר (חיפה) ומרחוב יהודה המכבי. ללא קו אוטובוס הנכנס לשכונה, נאלצו התושבים הראשונים לבוסס בחול ובבוץ בדרך לבתיהם. במחצית שנות ה-60 גילו חברות קבלניות (בהן “שיכון עובדים”) את האזור שמחיר המגרשים בו היה זול יחסית, והחלו לבנות בצורה נרחבת. רמת הבנייה הייתה גבוהה יחסית – בניינים בני ארבע קומות ויותר, דירות של ארבעה חדרים, מעלית וחלקות חנייה צמודות. השכונה התפתחה מבחינת קישורה לעיר ומבחינת אספקת שירותים מקומיים. בסוף שנות ה-60 הוקם בה מרכז דקל שכלל 100 דירות, מרכז מסחרי של 17 חנויות ובית קולנוע דקל שהכיל כ-1,000 מקומות ישיבה. במחצית שנות ה-80 נבנה החלק הדרומי (רחוב פעמוני) ברמה גבוהה אף יותר, והשכונה שמרה על ייחודה כשכונה קטנה יחסית. עם זאת, כיום נבנים מספר מגדלים חדשים בשכונה ומעניין לראות אם אופיה המנומנם עומד להשתנות .

רוצים לגור בבבלי? דברו איתנו ונשים אתכם במרכז.

דירות למכירה בבלי תל אביב >> לחצו