ידיעות אחרונות פברואר 2020 – לוח דירות למכירה יד שנייה

מהם אזורי הפעילות ותחומי ההתמחות של משרדך?

שמי רן ביניא, בן 45, נשוי + 2, בעל ניסיון של 14 שנים בתחום התיווך. משפחתי ואני גרים בשכונת הצפון הישן בתל אביב, וכאיש מקצוע שחי ועובד במרכז תל-אביב אני מכיר היטב את שוק הנדל”ן, כמו גם את היתרונות הרבים (והחסרונות) של האזור. אזור הפעילות המרכזי בוא אני פועל הוא  מפארק הירקון בצפון הישן ועד מתחם נגה שבצפון יפו. מתמחה בשיווק ומכירה של דירות יד שנייה וגם פרויקטים חדשים.

כיצד היית מאפיין את שוק הנדל”ן באזור שלך?

מרכז תל-אביב הוא האזור בעל הביקושים הגבוהים ביותר במדינת ישראל. נכון שכתוצאה ממדיניות הממשלה אחוז המשקיעים הולך ופוחת אך ישנם רוכשים רבים המחפשים לקנות דירה במרכז תל אביב – מרוכשי דירה ראשונה, דרך משפרי דיור, מצמצמי דיור (אנשים מבוגרים החוזרים לעיר), תושבי חוץ, וגם משקיעים. לרוכשי הדירות אמליץ להצטייד בהמון סבלנות מאחר והשוק מאוד תחרותי. למוכרי הדירות אמליץ לנקוב במחיר הנכון. אומנם השוק הוא של מוכרים אך ישנן דירות שיושבות על המדף תקופה ארוכה ובסוף זה פוגע במחיר המכירה.

ציין / ספר על עסקה מיוחדת שסגרת לאחרונה.

אני חושב שלכל עסקה יש את הייחודיות שלה! כמתווך שמכר עשרות דירות, מעטים המקרים בהם העסקה עוברת “חלק”. תמיד ישנן בעיות, אם זה ברישום הנכס, בעיות משפטיות ואף חוסר כימיה בין הצדדים לעסקה. לזה יש להוסיף את המעורבות הרגשית הן של המוכרים והן של הקונים. מתווך מקצועי יידע לנווט את עסקת המכירה במקצועיות וברגישות. נכון שזה נדל”ן אך בשורה התחתונה אני עוסק בהגשמת רצונות וחלומות של אנשים. הם מרכז העניין.

טיפ אישי

מצאו מתווך שחי ונושם את השכונה בה הוא מציע את שירותיו. מעבר ליידע מקצועי הקשור למכירה או רכישת דירה, מתווך מעולה גם יכיר את השכונה, יידע מהם מוסדות החינוך המומלצים, היכן אמורה לעבור הרכבת הקלה, איזה פרויקטים עומדים לקום אשר ישפיעו על אופי השכונה וצביונה וכיוצא בזה.