דירות למכירה בנווה צדק – קלאסה ואותנטיות

קפה בשבזי בבוקר, קפיצה לשוק הכרמל בצהריים, להתפנק בתכשיט חדש מהסטודיו המשגע שרק אתן מכירות והופעה בסוזן דלל בערב. לו”ז מושלם בשכונה שמשלבת חדש וישן, מזרח ומערב.

 

נווה צדק היא השכונה היהודית הרשמית הראשונה מחוץ לתוואי חומות העיר יפו ונוסדה בשנת 1887. גבולותיה הם רחוב המרד במערב, רחוב הרצל במזרח, בצפון רחוב יצחק אלחנן ובדרום רחוב אילת. בזכות בתיה הנמוכים עם גגות הרעפים האדומים וחיפויי הקירות הצבעוניים, נווה צדק היא השכונה הציורית ביותר של תל-אביב. בשכונה לא עוברת תחבורה ציבורית ורוב רחובותיה קטנים וחד-סטריים וכך נשמר השקט של השכונה. הרחוב הראשי של השכונה הוא שבזי שלאורכו בתי קפה, מסעדות, בוטיקים ובתי כנסת. האתר הבולט ביותר בנווה צדק הוא ללא ספק מרכז סוזן דלל ששופץ ושוקם בשנות השמונים על-ידי משפחת דלל ועיריית תל-אביב.

מצפון לנווה צדק ממוקמת שכונת כרם ישראל הממוקמת בין רחוב יצחק אלחנן בדרום, כרם התימנים בצפון, נחלת בנימין שבמזרח ורחוב הכובשים במערב. בשכונה קיימים כ-30 מבנים לשימור ובשנים האחרונות מואצת בה מגמת השימור, שיפוץ והבניה מחדש של בנייני מגורים. בניגוד לנווה צדק, ברוב המגרשים (הקטנים יש לציין) ניתן לבנות בניינים עד 6 קומות אשר משפיע על רמת צפיפות הבנייה. לצד היוזמה הפרטית גם עיריית תל-אביב מקדמת שתי תכניות בגבולות השכונה, שעתידות להשפיע עליה בשנים הקרובות:

  • תוכנית לשדרוג מתחם שוק הכרמל, הכוללת מיסוד ושיפוץ יסודי של שוק הכרמל, הקמת חניון תת-קרקעי, מבני משרדים, מבני מגורים ומבנה ציבור.
  • תוכנית להפיכת רחוב יצחק אלחנן לשדרה שתקשר בין שדרות רוטשילד לבין הים ובכך תשלים את טבעת השדרות של תל-אביב. השדרה תהיה בצד הצפוני של הרחוב (בדומה לשדרות דוד המלך) ולאורכה תהיה קולונדה מסחרית (בדומה לרחוב אבן גבירול).

צפונית לכרם ישראל ממוקמת שכונת כרם התימנים הממוקמת בדרום-מרכז תל-אביב, בין הרחובות אלנבי, גאולה, הכובשים והכרמל. בבתיה הראשונים התיישבו יהודים שהגיעו לארץ מתימן. השכונה מאופיינת בבנייה נמוכה, חצרות פנימיות, בתים צמודים וסמטאות צרות המונעות מתחבורה ציבורית לעבור בתוכה. בשילוב הגישה הקלה לשוק הכרמל והקרבה לים הפכה השכונה למבוקשת הן על-ידי ישראלים והן על ידי תושבי חוץ. עם זאת, בתחומים חשובים כמו חינוך או שירותי בריאות ההיצע בשכונה עדיין מוגבל ביותר.

רוצים לגור בנווה צדק והכרמים? דברו איתנו ונשים אתכם במרכז.

דירות למכירה בנווה צדק והכרמים >>