לב העיר – הסיבה שהעיר לא מפסיקה לפעום

אם אתם אלה שגורמים לדברים לקרות, כדאי לכם לחיות איפה שהדברים קורים. אתם צריכים להיות במרחק עשר דקות מהפגישה הבאה שלכם, ואתם רוצים להגיע אליה בקלות, ובדרך חזור לעבור בסביח הקבוע שלכם.

שכונת לב העיר תל אביב (“לב העיר” בפי המקומיים) היוותה את מרכז העיר בחמישים שנותיה הראשונות. האזור תחום מרחוב המלך ג’ורג’ בצפון-מערב, דרך בגין ורחוב קרליבך במזרח, שדרות בן ציון ומרמורק בצפון, רחוב אלנבי בדרום-מערב וחלקן הדרומי של שדרות רוטשילד בדרום.

האזור מתאפיין בבתי מגורים שנבנו בסגנון הבינלאומי ובסגנון האקלקטי. בשנים האחרונות ניכרת מגמה של שימור, חידוש ושיפוץ הבתים לצד בנייה של פרויקטים חדשים. רוב בתי המגורים בלב העיר תל אביב נבנו בשנות השלושים והארבעים, וחלקם אף מוקדם מזה. רובם היו בני שלוש קומות בראשיתם, אך במשך השנים נוספו קומות גג על רבים מהם. בחלק מן הרחובות ניכר אופיים האירופי של הבתים – חזית המשיקה למדרכה, ללא גדר וגינה, בניגוד לבתים בסגנון ישראלי ובתים משנות החמישים, עם קומת עמודים מעל גינה או חניה.

אזור לב העיר תל אביב מתאפיין בצפיפות בנייה גבוהה והמולה תמידית אך על כך מפצה הנגישות – בתי קפה, חנויות ברים ומרכזי תרבות נמצאים במרחק שתי דקות הליכה לכל היותר. בבתים רבים מתנהלים משרדים ועסקים שונים לצד דירות המגורים, אם כי קיימת כיום מגמה להוציא את העסקים ולהחזיר למקום דיירים, בעיקר זוגות צעירים. המגמה הזו נוחלת הצלחה רבה וכיום מדובר באזור חם ומתפתח על אף דשדוש קל שהורגש בשנות השבעים והשמונים.

הציר המרכזי של השכונה הוא שדרות רוטשילד. זהו אחד הרחובות החשובים ביותר בעיר והשדרה הידועה והחשובה ביותר מבין השדרות בתל אביב; היא ממלאת תפקיד מרכזי בהתפתחות האורבנית של העיר, ולאורכה אתרים חשובים רבים. השדרה הייתה ועודנה מרכז תרבותי של תל אביב, והיא חלק מלבה הכלכלי של ישראל, בהיותה אחד הרחובות העיקריים במרכז העסקים הגדול והחשוב של המדינה.רחובות מרכזיים נוספים באזור הם רחוב שינקין עם בתי הקפה וחנויות האופנה, רחוב מזא”ה, נחמני, מלצ’ט, אחד העם, בלפור ויהודה הלוי.

מחפשים דירה בשכונת לב תל אביב? דברו איתנו ונשים אתכם במרכז.

למידע על דירות למכירה בלב העיר תל אביב >>